Enkele dagen voor het vertrek naar Nederland is het 1e Bataljon van het 1e Regiment Infanterie (1-1 ...
Enkele dagen voor het vertrek naar Nederland is het 1e Bataljon van het 1e Regiment Infanterie (1-1 R.I.) het Drents Bataljon, op de morgen van 8 augustus 1948 aangetreden op het militaire Ereveld aan de Padang Boelanweg in Medan, oost-Sumatra. Op dit Ereveld liggen gesneuvelden van 1-1 R.I. begraven. Het bataljon was aangetreden om afscheid te nemen van hun gesneuvelde kameraden. De plechtigheid werd bijgewoond door de Territoriale en tevens Troepencommandant, de reserve generaal-majoor P. Scholten en de bataljonscommandant, de luitenant-kolonel W.M. Rombout. Tevens waren nog verscheidene vertegenwoordigers uit de handels- en cultuurkringen uit Medan aanwezig. Er werden daarbij verschillende kransen gelegd bij de Nederlandse vlag. Waarschijnlijk, namens de cultuurkringen in Medan legt iemand een bloemstuk neer tussen de kransen van 1-1 R.I. en de Algemene Vereniging van Rubberplanters ter Oostkust van Sumatra (A.V.R.O.S.). De militairen staan tijdens dit moment in de houding. De namen van de personen zijn niet bekend. Foto is onderdeel van een album over Nederlands-Indië ten tijde van de Nederlandse militaire acties om de onafhankelijkheid van Indonesië te voorkomen (door de regering genoemd: politionele acties).