Zaterdagmiddag 3 september 1949 vertrok uit Priok de "Kota Inten" met aan boord het eerste grote contingent demobilisant...
Zaterdagmiddag 3 september 1949 vertrok uit Priok de "Kota Inten" met aan boord het eerste grote contingent demobilisanten van de "C"-Divisie, "7 Dec." De "Sibajak", met thuisvarende militaire gezinnen aan boord, lag voor de rede, om gezamenlijk met de "Kota Inten" naar Nederland te vertrekken. De Legercommandant Luitenant-Generaal D.C. Buurmand van Vreeden en de Cdt. van de "C"-divisie, Generaal-Majoor E. Engels, namen ...