Ga direct naar de content

Ter gelegenheid van de stichting van de Barisan Pengawal NST (Negara Soematera Timoer, een paramilit...

31 augustus 1947

Ter gelegenheid van de stichting van de Barisan Pengawal NST (Negara Soematera Timoer, een paramilitaire legermacht opgericht door het Nederlandse bestuur) voor de federale staat Oost-Sumatra werd er in Medan een defilé gehouden. Leden van de Batak-bevolking lopen ook mee in de traditionele kleding en bewapening en voeren een krijgsdans uit. Foto is onderdeel van een album over Nederlands-Indië ten tijde van de Nederlandse militaire acties om de onafhankelijkheid van Indonesië te voorkomen (door de regering genoemd: politionele acties).

Type
foto zwartwit
Onderdeel van
Beeldbank Drents Archief
Identificatie
DA173236
Locatie
  • Medan, Oost Sumatra
Organisatie
  • Drents Archief
Gemaakt op
31 augustus 1947
Erfgoedcollecties zijn meestal vanuit een Westers en koloniaal perspectief tot stand gekomen.