Ga direct naar de content

Interview met KL veteraan in Nederlands-Indië uitgezonden als Dienstplicht Koninklijke Landmacht, Infanterist, MP'er op Zuid-Celebes, Midden- en Zuid-Sumatra

26 september 2007

Dit is een vervolg-interview, waarin deze man ingaat op zijn tijd bij de MP in Palembang tussen maart en juli 1949 en later bij een detachement van 3 MP III in de Riouw-archipel. Hij vertelt over zijn collega's, het werk en de salariëring. Zelf handelde hij naast zijn werk in sigaretten, een goede bijverdienste. Hij vertelt over de zaken die hij als MP'er moest onderzoeken, zijn dienstreizen en de samenwerking met de burgerpolitie. Met de geïnterviewde zijn meerdere interviews gehouden.

Identificatie
311
Trefwoorden
  • NLI,
  • Veteranen,
  • Nederlands-Indië
Gemaakt op
26 september 2007
Erfgoedcollecties zijn meestal vanuit een Westers en koloniaal perspectief tot stand gekomen.