Ga direct naar de content

Stichting 15 augustus 1945

Stichting 15 augustus 1945 heeft als missie bij te dragen aan een vrijheidsbewuste samenleving; door het versterken van de collectieve herinnering van alle Nederlanders aan 15 augustus 1945 als officieel einde van de Tweede Wereldoorlog. Onder meer door het organiseren van de Nationale Herdenking op 15 augustus waarbij wordt stilgestaan bij het officiële einde van de Tweede Wereldoorlog in het Koninkrijk der Nederlanden en alle slachtoffers worden herdacht van de oorlog tegen Japan en de Japanse bezetting van Nederlands-Indië/Indonesië.

Naar de website